wtorek, 28 grudnia 2010

Ryby akwariowe dwa skalary obgryzają sobie ogony

Dwa skalary obgryzają sobie ogony

Mam akwarium o pojemności 120l, mam w nim różne ryby akwariowe razbory, gupiki danio malabarskie, gurami mieczyki i kosiarki. Oraz skalary które mają długość około 6 cm. No i mam te dwa skalary i nawzajem obgryzają sobie ogony i atakują się nawzajem, są zestresowane myślę co jest grane.

Dowiedziałem się iż może być taki powód, że jeśli ryba akwariowa jest słabsza lub chora, inne ryby akwariowe mogą ją atakować i dają takiej rybie popalić nawet zamęczyć na śmierć. Jeżeli posiadasz drugie akwarium to powinieneś przenieść prześladowaną rybę do niego, żeby pozostałe ryby akwariowe jej nie męczyły, podnieś trochę temp, napowietrzaj mocno i filtruj wodę w akwarium, i niech sobie biedak odpocznie. Kumpel miał 16 skalarów i mówił mi że nie było walk i prześladowań. Może być też taki przypadek jeśli dokupiłeś drugiego osobnika to mogą toczyć walkę o terytorium. Myślę że najlepiej kupować rybki akwariowe równocześnie jednego gatunku, i jak są młode. Niektórzy akwaryści hodują skalary z neonkami i zgoda jest między nimi. Może też być, taki przypadek że są dwa samce i jedna samica i biją się o względy samiczki.