środa, 24 listopada 2010

Sum rekini ryby akwariowe duże

Wczoraj będąc w sklepie akwarystycznym, widziałem ryby akwariowe sumy rekinie, nawet mi się spodobały, teraz naszła mnie myśl może kupić do swojego akwarium rekina.

Zanim kupię jakieś ryby akwariowe staram się dużo o nich dowiedzieć, po co, dlatego żeby rozeznać się jaka pojemność akwarium jest potrzebna dla danego gatunku ryb akwariowych z jakimi rybami mogą razem pływać. Zacząłem szukać informacji na temat tego gatunku ryby akwariowej w dostępnej mi literaturze i oczywiście w Internecie. Głównie interesują mnie sprawy wszystkie z nimi związane, czym je najlepiej karmić, czy hodować te ryby akwariowe pojedynczo czy raczej w ławicy, jak je rozmnażać, ich wymagania, potrzeby oraz ich środowisko naturalne. Dowiedziałem się iż, sum rekini to ryba akwariowa która dorasta do rozmiarów około 60 cm długości. Więc do mojego akwarium o pojemności 96 litrów zupełnie się nie nadaje, ma duży apetyt jest wszystkożerna i dość szybko rośnie, takie ryby akwariowe można jedynie hodować w akwariach o pojemności 600 – 800 l. Akwaryści wypowiadają się że ta ryba to pomyłka w świecie akwarystyki np. przez same jej rozmiary. Ta ryba akwariowa rośnie bardzo szybko, są to bardzo ciekawe ryby akwariowe ale żeby móc podziwiać je w całej okazałości trzeba ogromnego akwarium. W mniejszych akwariach niż o pojemności 500 l karleją te ryby i bardzo się męczą strasznie.